Увага! Цей сайт є архівом розробок з 2014 до 2017 року.

Свої нові розробки ви можете додавати на основному сайті "http://teacherjournal.in.ua/"

поняття про сервірування стола. Культура приймання їжі. Поведінка за столом.

дата публікації: . Надруковано у: Трудове навчання

Автор розробки: Гонтар Альона Борисівна


ТЕМА : поняття про сервірування стола. Культура приймання їжі. Поведінка за  столом.

МЕТА : засвоїти знання про сервірування стола (основи), культуру приймання їжі, поведінку за столом;                     

                навчити складати серветки різними способами;

                формувати  вміння користування столовими приборами,  дотримання загальної поведінка  за столом;

                виховувати культуру приймання їжі.

ХІД УРОКУ

    I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

   ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Питання до класу.

  • Що таке « кулінарія»?
  • Яке харчування називають раціональним?

Блеф-клуб  з основних правил раціонального харчування:

  • Їжу слід споживати щоденно в одні й ті ж самі години.  ( так )
  • Кількість їжі повинна бути достатньою і трошки надмірною.   ( НІ )
  • Загальна кількість їжі  повинна бути однаковою для всіх, не зважаючи на вік, стать, стан здоров’я, інше .   ( НІ )
  • Їжа повинна включати різноманітні харчові продукти. ( ТАК )
  • Що означає слово « кухня» в перекладі з німецької?

Мікрофон   (або ланцюжок)    

Назвіть обладнання кухні.

Міні- тренінг  (обережно, без травмувань!) 

  (На столі кожної групи знаходяться столові та кухонні  прибори )

  1. Візьміть кожен по   одному  прибору.
  2. Підніміть вгору ті прибори, які  називають  кухонними.
  3. Підніміть вгору ті прибори, які називають  столовими.

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Проблемне питання: «Ви називали багато посуду. Чи весь названий посуд, прибори  слід виставляти на стіл  для снідання чи вечері ?

Який посуд буде зайвим на столі?    Чому?

Чи існують певні правила приймання їжі та поведінки за столом?»

 

 IV .ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ.      

  1. V. ВИЗНАЧЕННЯ  ЗАВДАНЬ УРОКУ .

 VІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

План

  1. Поняття про сервірування стола .

*Сервірування стола- це підготування й оформлення його  для споживання їжі.

Що необхідно буде для сервірування стола до сніданку?   (картки з назвами, магніт)

 Установіть послідовність сервірування стола

  1. скатертина
  2. столовий посуд
  3. столові прибори
  4. склянки, чашки
  5. серветки,
  6. прибори зі спеціями, ваза з невисокими квітами

*Розповідь за плакатом (посуд, прибори різного призначення).

Столовий посуд:

  • тарілки глибокі (столова (для Істрав),десертна);
  • тарілки мілкі (столова (для ІІстрав), закусочна, десертна, пиріжкова);
  • салатники.

Усі столові прибори поділяють на прибори індивідуального призначення та загального призначення, за допомогою яких нарізають, розкладають, перекладають страви із загального блюда у свою тарілку.

Столові прибори індивідуального призначення:

  • ложки (столова, десертна, чайна, кавова);
  • виделки (столова, рибна, десертна, закусочна, фруктова);
  • ножі (столовий, рибний, десертний, закусочний, фруктовий).

Знайдіть на столі перед собою, покажіть та назвіть столові прибори загального призначення .

  1. Культура приймання їжі. Поведінка за столом.

Як же слід себе поводити за столом? Вдома вам розповідали, навчали, ви вже дещо знаєте, тому пропоную попрацювати в групах і визначити чи правильно  ви поводите себе за столом.

Робота в групах (5хвилин):

І гр.- учні обмірковують  і   продовжують  речення  самостійно, без допомоги підручника.

         ІІ гр.- знаходять  продовження  речень із підручника- 6клас  « Трудове навчання. Обслуговуючі види праці»  Л.І.Денисенко, О.П.Гнеденко, Н.А.Калініченко, А.І.Романчук,М.П.Туров, 2006 (с.119 -  5кл.);

Картка.

Культура приймання їжі.   Поведінка за столом.

  1. За стіл сідай обов'язково в …(чистому, охайному вигляді).

Руки …(вимий).

  1. Фартух, в якому готувала їжу, …(обов'язково зніми).
  2. За столом сиди …(прямо, не сутулячись і не гойдаючись на стільці).
  3. Не потрібно над тарілкою …(дуже низько схилятися), на стіл

 лікті …(не клади).

  1. Не прийнято за столом голосно …(розмовляти).
  2. Пережовуй їжу тільки з …(закритим ротом).
  3. Якщо їжа занадто гаряча, …(не дуй на неї, почекай трішки, поки вона охолоне).

Учися правильно і красиво користуватися

столовими при­борами.

  1. Виделку тримай у …(лівій) руці, а ложку, ніж – …(у правій).
  2. У ложку набирай стільки супу, …(щоб із неї не виливалася рідина, коли підносиш ложку до рота).

10.Сіль із солянки бери …(кінчиком ножа або спеціальною  ложечкою).

11.Хліб не відкушуй із цілого шматка, а …(відламуй невелич­кими  шматочками).

     12.Коли приймання їжі тимчасово перервано, то ніж і видел­ку клади …            

(на край тарілки), а ложку…( залишай в тарілці).

      13.Після закінчення приймання їжі всі прибори  клади …(на свою тарілку, ручкою вправо).

Доповнення  вчителя за плакатом(зразки сервірування для сніданку, обіду,вечері).

Усі прибори , розміщені справа від тарілки, беруть і тримають правою рукою, а ті, що зліва- лівою рукою. Якщо ножів і виделок кілька, то користуються спочатку тими приборами, що розміщені найдалі від тарілки, а потім  - тими, що ближче.

Обов’язково на  кожному сервірованому столі  мають бути серветки. Сьогодні я пропоную вам навчитись складати серветки різними способами.

 VІ.ВИКОНАННЯ ПрактичоЇ  роботи.

       1.Аналіз завдань   практичної роботи:

  • Прийоми складання серветок.   Робота з підручниками: «Трудове навчання(для дівчат) 5клас» І.Ю.Ходзицька, Н.М.Павич, О.В.Горобець, О.І.Безносюк ( с.130,мал.140 ).
  1.      Інструктаж під час виконання завдань.
  2. Самостійне виконання роботи .
  3. Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у ході  виконання практичного   завдання.
  4. Поточний інструктаж.
  5. Аналіз недоліків роботи та шляхи їх усунення.

 VIІ.ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ.

         « Я сьогодні навчилась…

         « Я сьогодні дізналась…

Розв'язування кросворда ( на дошці).

 Кроссворд.

По горизонталі:

  1. Перелік страв, напоїв, які подають на сніданок, обід чи вечерю (меню)
  2. Столовий прибор індивідуального призначення, який використовують для споживання І страв.  (ложка)
  3. Продукт, який містить багато кальцію, інших поживних речовин, та необхідний для вигодовування немовлят.              (молоко)
  4. Столовий прибор загального призначення, який використовують для розкладання торта, пирога.                                                (лопатка)
  5. Столовий прибор індивідуального призначення, який використовують для споживання ІІ страв. (виделка)
  6. Сіль, перець називають приправи або… (спеції)
  7. Невелика тарілка, що розміщують зліва від основного посуду, призначена для хлібо-булочних виробів. (пиріжкова)

По вертикалі:

  1. Учениці, які добре працювали цілий урок і добре засвоїли навчальний матеріал. (молодці)

VIIІ.МОТИВАЦІЯ  ОЦІНОК  ЗА  УРОК  ТА  ВИСТАВЛЕННЯ  ОЦІНОК  У  ЖУРНАЛ.

 IХ.ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ.

1.Вивчити правила (Культура приймання їжі.   Поведінка за столом .

2.Відпрацьовувати прийоми користування столовими приборами.

  1. * підібрати приказки, прислів’я, вірші, пісні про хліб.

 X.ПРИБИРАННЯ  РОБОЧОГО  МІСЦЯ.

 

Добавить комментарий
  • Комментарии не найдены

© 2012 ТОВ «ВГ «ОСНОВА». © 2016 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.  Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.