Увага! Цей сайт є архівом розробок з 2014 до 2017 року.

Свої нові розробки ви можете додавати на основному сайті "http://teacherjournal.in.ua/"

Заняття з мовленнєвого розвитку в середній группі

дата публікації: . Надруковано у: Освіта у дитячому садку



Автор розробки: Овсянкіна Ольга Іванівна


Заняття з мовленнєвого розвитку в середній группі

« ПОДОРОЖ ПО МІСТУ КРАМАТОРСЬК».

 

Вихователь: Овсянкіна Ольга Іванівна

 

 

Програмовий зміст:

  • продовжувати формувати уявлення дітей про свою приналежність до української національності;
  • вправляти в промовлянні чистомовки;
  • учити встановлювати послідовність звуків у слові:
  • удосконалювати вимови шиплячих звуків;
  • розвивати мовне дихання: логічне мислення;
  • закріпити узгодження слів у реченні; вміння правильно утворювати множину у родовому відмінку;
  • активізувати словник дітей іменниками, які позначають назви предметів та явищ;
  • виховувати любов до свого рідного міста; пізнавальну активність у дітей; уважність. 

 

Обладнання:

ноутбук, проектор, зображення музею, дит.садка, магазинів, український одяг, вінок, мольберт, повітряна кулька.

 

Вітання

Ми малята-дошкільнята

“Пролісок” – садочок наш

Хочем вас ми привітати

Всіх, хто завітав до нас.

Радо ходимо в садочок

Бо в нас дружна тут сім’я

Разом всі ми усміхнемось

До ми славна дітвора

Психологічний етюд

Діти, давайте візьмемося за руки, и станемося в коло… а зараз давайте торкнемося долоньками, ви відчуваєте тепло своїх товаришів, тож передавайте їм своє тепло, яке є у вашому серці, від ваших сердець зараз йдуть промінчики, а це значить, що у вашій душі є сонечко. Проміння вашої любові, посмішки ідуть від вашого серця. Ось зараз притуліть  “серденько-сонечко” до свого серця міцно-міцно, щоб воно ввібрало усі найкращі ваші почуття, усю любов, тепло і передайте їх один одному.

Діти передають серденько один одному, притуляючи його до грудей.

В: Ось и подарували ми один одному тепло наших сердець.

     Діти, у світі немає нічого кращого і дорожчого, як земля, країна, де ми всі народилися, живемо. Вона, як мама, у світі одна.

Інтерактивна форма “Мікрофон”

В: Як зветься наша країна?

Д: Україна.

В: Який перший звук у слові?

Д: У.

В: А останній?

Д: А.

В: Як називають людей, які живуть в Україні?

Д: Українці.

В: Яке головне місто нашої держави?

Д: Київ.

В: Який державній символ нашої країни ти знаєш?

Д: Прапор.

В: Які є кольори в нашому прапорі?

Д: Жовтий, блакитній.

В: Що символізує блакитний колір?

Д: Це колір нашого неба.

В: А що жовтій колір?

Д: Поле пшениці.

В: Якою мовою мі з вами розмовляємо?

Д: Українською.

В: Так, молодці, у мене в долоньці є нове слово, и я вважаю, що наша мова солов’їна. А як Денис вважаєш ти?

Мовна вправа.

Введення нового слова. Діти передають слова в долоні один одному, промовляючи  “Я вважаю, що наша мова…” (співуча, красива, багата, чиста, дзвінка, щіра…)

В: які молодці, багато гарних слів знаєте про нашу рідну мову. А ще в Україні є багато великих міст та селищ одне з них наше місто? Яку назву має наше місто?

Д: Краматорськ

Дитина розповідає вірш про місто Краматорськ.

Дзвінок телефону. Директор музею міста запрошує дітей в гості до музею.

В: Діти, вирушаємо в гості?

Д: Так

В: Щоб дізнатися на чому ми з вами будемо подорожувати, треба відгадати загадку.

        Загадка

Я із гуми надувна, як повітря я легка.

Міцно мотузок тримай, та мене не відпускай.

(Повітряна куля).

В: Діти, давайте пригадаємо чистомовку про повітряну кульку.

Ок-ок-ок повітряна кулька прилетіла в садок

Ать-ать-ать разом ми будемо подорожувать

Ас-ас-ас наше місто чекає на нас

Ать-ать-ать будемо один одному допомогать

В: Давайте займемо свої місця, присядемо, щоб під час польоту не впасти. (хлопчики пропускають дівчаток и кажуть слова ввічливості  “Проходь будь ласка”

В: А для того щоб наша повітряна куля розпочала свою подорож нам треба наповнити її, але наповнювати ми її будемо не повітрям, а словами.

Вправа “Слова- прикметники”

Діти імітують надування кульки, передаючи один одному, проговорюючи

Наше місто – чудове, квітуче, красиве, чудове, гарне, велике…

В: Ось и наповнили кульку і піднялася вона в небо завдяки вашим правильним відповідям.

(Співають пісеньку, на ноутбуці демонструється зображення нашого міста, будівля дит.садка і будинків)

В: Подивіться, ми пролітаємо над нашим рідним містом. Розкажемо, чого багато є в нашому місті.

Вправа  “Утворення множині. Один-багато”

У нашому місті не один садочок – а багато садочків.

У нашому місті не одна вулиця – а багато вулиць.

У нашому місті не один завод – а багато заводів…

В: Ой діти , щось трапилось, наша куля почала здуватися.

Звуковимова звука [ш]

Всі разом промовляють ш-ш-ш.

Фізкульт хвилинка.

Ось такий високий дім,

Дах трикутний є на нім

Вікна відчиняються

Двері запираються

Із труби іде димок,

Непоганий теремок!

В: Діти, подивиться, це – краєзнавчий музей нашого міста. В ньому зберігаються стародавні речі.

Правила поводження в громадських містах.

В: Діти, подивиться на дітей в українському вбранні. Хто вони?

Д: Українці.

В: давайте подивимось що представлено в цій зали. Що це?

Д: Одяг.

В: Цей одяг для кого?

Д: Для хлопчика.

В: Одяг який?

Д: Український. Хлопчик одягає вишиту сорочку, широкі шаровари, високу смушкову шапку, взуває чорні чоботи.

В: А цей одяг для кого?

Д: Для дівчинки.

В: В що повинна бути одягнута дівчинка?

Д: Дівчинка одягнена в довгу вишиту сорочку, спідничку, фартушок, на шиї гарне червоне намисто, у червоні чобітки.

В: А ще є віночок. Діти, віночок – це квіти, листя, трави сплетені в коло, яким за звичай прикрашали голову. А хто нагадає нам прислів’я про віночок?

Діти кажуть прислів’я

Який віночок – такий й голосочок.

У віночку калина – гарна дівчина.

Гарний віночок – краса дівчини

У нього в дворі – як у віночку.

В: молодці діти. Кожна квітка у вінку мала свою символіку, своє значення.

Червоні маки – красу и молодість.

Волошки – скромність и ніжність.

Барвінок – кохання.

Ще віночок прикрашали кольоровими стрічками, пам’ятаєте ми с вами розмовляли що символізує стрічечка на віночку? Давайте пригадаємо.


Мовна вправа “Символ стрічки”

В: Які ви в мене молодці. А зараз давайте зробимо велике коло і пограємо в українську народну гру.

 

“Віночок” (Бажання с порівнянням)

Діти ходять по колу і співають:

Ми віночок цей сплели,

І на (ім’я дитини) одягли,

Ті в віночку потанцюй

І другові бажання подаруй

Дитина підходить до будь - кого в колі, одягає віночок и каже:

- Я дарую тобі цей віночок – будь здоровим як земля, будь сильним як дуб…

Дзвінок від директора музею.

Нагородження дітей як самих кращіх відвідувачів.

В: Нам час виртатися в садок, але наша кулька здулася, давайте надуємо її повітрям.

Фізіологічне дихання

Кулька щічки надуває

Сильний вітер випускає

Вітер все тихіш стає

Посміхнуться нам дає.

Прилітають в дитячій садочок.

 

Обговорення мандрівки.

 

Добавить комментарий
  • Комментарии не найдены

© 2012 ТОВ «ВГ «ОСНОВА». © 2016 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.  Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.